آخرین بروز رسانی: 23ام اسفند, 1402

زیباترین گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

همان‌ طور که می‌ دانید، گل و گیاهان یکی از عضو های جدایی‌ ناپذیر در محل کار و کاشانه‌ها هستند و همواره باید به‌ خوبی از آن‌ها مراقبت شود؛ لذا لازم به ذکر است گیاهان آپارتمانی انواع متنوعی را در بر دارند که هر یک از آن‌ها زیبایی منحصر به‌ فردی را دارا می ‌باشند. بسیاری از افراد به هنگام خرید گیاه آپارتمانی ممکن است با سیل انبوهی از آن‌ها مواجه شده و نتوانند انتخاب درستی را داشته باشند. به همین خاطر، پیش از خرید می‌بایست از بهترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی برای محل کارتان آگاه باشید تا بتوانید با استفاده از آن‌ها محل کار خود را مزین نمایید که در ادامه به بررسی گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار خواهیم پرداخت.

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

در ادامه به معرفی برخی از گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار خواهیم پرداخت.

گیاه پتوس

اولین و زیباترین پیشنهاد برای استفاده در محل کار، پتوس می ‌باشد که از مزایای بسیاری برخوردار است. ظاهر این گیاه، به‌گونه‌ای است که می‌ تواند تمامی افراد را به وجد آورد، زیرا دو رنگ سبز و سفید را در برگ‌های خود جای داده و می ‌تواند متناسب با تمامی سلایق باشد. یکی از موضوعاتی که سبب می ‌گردد این گیاه به‌شدت مورد استقبال قرار گیرد، آسان بودن قلمه زدن آن است. عده‌ای از افراد تمایل دارند تا گیاهان را در محل کارشان تکثیر دهند که گیاه پتوس این قابلیت را خواهد داشت. اگر می‌ خواهید به خرید گیاه پتوس بپردازید، باید بدانید هنگامی که خاک گلدان خشک می ‌شود، بهترین زمان برای آبیاری گیاه خواهد بود و تنها با توجه به این نکته می‌ توان همواره گیاهی سرزنده داشت.

گیاه پتوس

گیاه فیکوس

گیاه فیکوس با داشتن برگ های زیبا طرفداران زیادی دارد. این گیاه برای تصفیه هوای محل کار بسیار مناسب است. توجه داشته باشید گیاه فیکوس زود رنج است و به تغییرات دمایی به شدت حساس است و باعث ریزش برگ های آن می شود. این گیاه نیاز نوری متوسطی دارد و نور زیاد و نیم سایه برای آن مناسب است. نیاز آبی گیاه فیکوس زیاد نیست و باید صبر کنید سطح خاک خشک شود سپس آن را آبیاری کنید. بهتر است برای داشتن گیاه فیکوس سالم آن را در گلدان هایی با سایز بزرگ نگهداری کنید.

گیاه فیکوس

گیاه بامبو

گیاه بامبو یک گیاه خوش شانس است و به کمترین نور نیاز دارد. مناسب برای قرار گرفتن روی میز است و جالب است در خانه، گیاهی را ببینید که در فنگ شویی نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل، با استفاده از بامبو، می‌توان به راحتی فضای کاری خود را تغییر داد.

عنکبوتی یا گندمی

اگر محیط کارتان رفت‌وآمد زیادی دارد و همواره نیاز به تصفیه مناسب هوا می ‌باشد، بهترین گزینه برای شما انتخاب گیاه گندمی یا عنکبوتی خواهد بود. این گیاه می ‌تواند به‌خوبی هوا را تصفیه کرده و هوایی تازه را در محیط کار برای افراد به ارمغان آورد. این گیاه یکی از گیاهان مقاوم به کم آبی است.  کافی است آن را هفته‌ای دو بار آبیاری کرده و آن را از نور مستقیم خورشید به دور نگه داشت.

گیاهان مناسب محل کار

فیکوس بنجامین

از دیگر گیاهان پرطرفدار آپارتمانی، می‌توان به فیکوس بنجامین اشاره کرد. این گیاه از مزیت‌های فراوانی برخوردار است، یکی از مزایا پرحجم و بزرگ بودن آن می‌ باشد. اندازه بزرگ این محصول باعث می ‌شود بسیاری از صاحبان شرکت‌ها آن را برای مزین نمودن شرکتشان استفاده نمایند. فیکوس بنجامین دارای برگ‌های بلند و سبزرنگ بوده و برق بیش از اندازه آن افراد را شگفت‌زده می ‌کند. تنها یک‌بار آبیاری مناسب در هفته برای این گیاه کافی است و می‌بایست آن را در نور غیرمستقیم خورشید قرار داد. از این گیاه اغلب در گوشه و وسط سالن‌ها استفاده می‌ گردد که دانستن این موضوع خالی از لطف نخواهد بود.

سانسوریا شمشیری

به عنوان یکی از محبوب‌ترین گیاهان برای نگهداری در مکان‌های سربسته، می ‌توان گیاه سانسوریا شمشیری را نام برد. این گیاه می ‌تواند به هنگام شب دی‌اکسیدکربن دریافت کرده و اکسیژن بسیاری را به محیط پیرامون خود ببخشد؛ لذا می ‌توان گفت برای تصفیه هوا گیاه سانسوریا شمشیری بسیار مناسب خواهد بود و افراد می ‌توانند این موضوع را به هنگام خریدشان مدنظر قرار دهند. برای این که بتوانید گیاه سانسوریا شمشیری را مقاوم و به دور از آسیب نگهدارید، باید تنها ماهی یک‌بار به آبیاری آن بپردازید. آبیاری بیش از اندازه می ‌تواند به‌مرور زمان این گیاه را آسیب‌پذیر کرده و آن را از بین ببرد. افرادی که بر روی آرایه‌گری شرکتشان بسیار حساس هستند، می‌ توانند در قسمت‌های خالی سالن و اتاق‌ها از این گیاه بهره‌مند گردند و رضایت کارمندان و حتی مشتریانشان را به‌خوبی به دست آورند. این گیاه یکی از گیاهان مقاوم به کم نوری نیز می باشد.

گیاه سانسوریا

اسپاتی فیلوم

از دیگر گیاهانی که در میان ایرانیان بسیار مورد استقبال قرار می ‌گیرد، اسپاتی فیلوم است. برگ‌های قاشقی شکل این گیاه سبب گردیده تا ظاهر آن بسیار زیبا گردد و نظر اطرافیان را به خود جلب کند. پیش از خرید گیاه اسپاتی فیلوم، باید بدانید که این گیاه قادر به گل‌دهی خواهد بود و می‌ تواند در ایام مشخصی از سال گل‌های زیبایی را به وجود آورد. برای مراقبت از این گیاه، باید بدانید مکان‌های سرد و خشک و به دور از نور مستقیم خورشید، می ‌تواند بهترین گزینه برای نگهداری از گیاه اسپاتی فیلوم باشد.

زامیفولیا

زامیفولیا از دیگر گیاهان آپارتمانی برای افراد خوش ­سلیقه و سخت‌پسند محسوب می‌ شود که قیمت بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است. زامیفولیا دارای برگ‌های سبز تیره تا مشکی است و می ‌تواند به‌خوبی هوای محیط پیرامون خود را تصفیه نماید. این گیاه نیاز به آبیاری زیاد نخواهد داشت و هر زمان که احساس کردید خاک گلدان خشک شده است، می ‌توانید به آبیاری آن بپردازید و از گیاه خود مراقبت نمایید. مکان‌هایی که نور آن‌ها کم می ‌باشد، به‌هیچ‌وجه برای گیاه زامیفولیا مناسب نخواهد بود؛ لذا این گیاه زیبا و منحصربه‌فرد می‌بایست در مقابل نور بسیار زیاد و غیرمستقیم خورشید قرار گیرد. می توانید برای خرید گیاه زامیفولیا به سایت باغ گل رضوان مراجعه کنید.

گیاه زاموفیلیا

شفلرا

آخرین گیاه آپارتمانی که در این قسمت از مقاله می ‌خواهیم برایتان شرح دهیم، گیاه شفلرا است. برگ‌های این گیاه به‌صورت چتری بوده و به همین خاطر می ‌تواند فضای بسیاری را اشغال نماید. اگر به‌صورت اصولی این گیاه را آبیاری نکنید، سریعاً برگ‌های آن زرد خواهد شد و از بین خواهد رفت. هر زمان که آب از گلدان خارج شد، می‌ توانید مطمئن شوید گیاه شفلرا به‌خوبی آبیاری شده و می‌ تواند همواره سالم و به دور از آسیب قرار گیرد. شفلرا به نور متوسط الی زیاد برای رشد نیاز داشته و مکان‌ های تاریک برای آن مناسب نخواهد بود. دقت داشته باشید این گیاه به‌ شدت رشد می ‌کند و فضای زیادی را در تصرف خود قرار می ‌دهد، به همین خاطر پیشنهاد می ‌شود آن را در سالن‌های خلوت قرار دهید و از دیدن هر روزه آن لذت ببرید. گیاه شفلرا یکی از گیاهان مناسب برای هدیه دادن نیز می باشد.

کاکتوس

یکی از گیاهان بی دردسری که نگهداری بسیار آسانی دارد که میتوانید برای محل های کار خود انتخاب و تهیه کنید انواع کاکتوس می باشد. کاکتوس ها دارای گونه های زیادی هستنند که میتوانید در قسمتی از میز کار خود کلکسیونی از آنها را کنار هم قرار دهید. کاکتوس ها گیاهانی مقاوم هستند که نیاز آبی خیلی کمی دارند. نگهداری از آنها در کنار پنجره های پرنور محل کار شما گزینه بسیار مناسبی است. کاکتوس ها به محیط های گرم علاقه دارند و مقداری به سرما حساس هستند.

کاکتوس

بونسای

بدون شک بونسای یکی از جذاب ترین و شیک ترین گیاهان هستند که شما میتوانید از این گیاه زیبا برای محل کار خود استفاده کنید. این گیاه نگهداری راحتی دارد. بونسای به نور زیاد اما غیر مستقیم احتیاج دارد به صورتی که اگر نور دلخواهش را دریافت نکند دچار ریزش برگ می شود. برای آبیاری بونسای دقت داشته باشید قبل از اینکه خاک گیاه خشک شود آبیاری را انجام دهید. برای حفظ رطوبت گیاه نیز میتوانید روزانه یک الی دو مرتبه بر روی آن مه پاشی انجام دهید.

نخل شامادورا

نخل شامادورا از گیاهان آپارتمانی محبوب است و بسیاری از افراد از آن برای نگهداری در محل کار استفاده می کنند. این گیاه به کم نوری مقاوم است اما در نور زیاد رشد بهتری خواهد داشت. همچنین به کم آبی نیز مقاوم است و اگر آبیاری بیش از اندازه باشد دچار پوسیدگی گیاه می شود. دمای نگهداری این گیاه نباید زیر 10 درجه سانتی گراد باشد.

نخل شامادورا

فیلودندرون

گیاه فیلودندرون با داشتن برگ های پهن و براق بسیار زیبا برای نگهداری در منازل و محل کار است. این گیاه به نور زیاد و به دور از تابش مستقیم نور خورشید احتیاج دارد. تابش آفتاب بر روی برگ هاش باعث سوخته شدن و زردی برگ ها می شود. همچنین آبیاری زیاد هم باعث زردی و خرابی برگ ها می شوند بنابراین باید خاک گیاه خشک باشد سپس آن را آبیاری کنید. میتوانید این گیاه را در کنار پنجره های شرقی اتاق کار خود نگهداری کنید.

کاج مطبق

کاج مطبق با داشتن برگ های سوزنی و ظاهر کاج مانند گزینه مناسبی برای قرار گیری در محل کار و گذاشتن در گوشه ای شرکت ها می باشد. کاج مطبق جزء لوکس ترین گیاهان آپارتمانی می باشد که رشد کمی دارد. این گیاه به نور زیاد اما غیر مستقیم احتیاج دارد اگر نور به یه قسمت آن بتابد گیاه به آن سمت خم می شود به همین دلیل باید مدام آن را چرخاند. نیاز این گیاه به آب متوسط است و نباید ریشه هایش خشک شود. کاج مطبق رطوبت دوست است میتوانید با اسپری کردن آب هفته دو مرتبه رطوبت آن را تأمین کنید و یا در محل کار خود از دستگاه بخور استفاده کنید.

گیاه کاج مطبق

نخل راپیس

نخل راپیس به عنوان یک گیاه داخلی دلپذیر، رشد آن در محل کار بسیار ساده می‌باشد. این نوع از نخل خانگی شبیه به درخت بوده که رشد آن آسان است. شما فقط باید تحمل کنید تا این درخت به برگ‌های خود برسد و قد بدست آورد. این برگ‌های همیشه سبز، دکوراسیون دائمی برای فضای کار شما ایجاد خواهد کرد.

سخن پایانی

همان‌ طور که تاکنون متوجه شده‌اید، گیاهان یکی از بهترین محصولات برای پاک‌ سازی هوا محسوب می ‌شوند و به همین خاطر در اکثر محیط‌ های اداری از آن استفاده می ‌گردد. از این رو، سعی نمودیم تا شما را با بهترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم. امیدواریم بامطالعه مطالب فوق بتوانید سؤالات و ابهامات ذهن خود را درباره گیاهان و نحوه نگهداری از آن‌ها برطرف کرده و در صورت لزوم به خرید یک گیاه مناسب از سایت باغ گل رضوان بپردازید. امیدواریم با مطالعه این مقاله با زیباترین گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار آشنا شده باشید. در پایان به شما توصیه می کنیم مقاله نحوه نگهداری از درختچه توری را مطالعه کنید.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

18 دیدگاه

  1. زهرا 18 اردیبهشت, 1401 در 1:25 ب.ظ - پاسخ

    سلام.
    یه سوال داشتم. به جز گیاه شفلرا دیگه چه گیاهانی رو برای هدیه دادن پیشنهاد می دید؟

    • باغ گل رضوان 12 خرداد, 1401 در 10:15 ب.ظ - پاسخ

      گیاه آگلونما و سانسوریا و زاموفیلیا هم مناسیه جهت هدیه دادن

  2. پریسا 29 دی, 1401 در 3:51 ب.ظ - پاسخ

    سلام کاکتوس هم برای محل کار مناسبه؟

    • باغ گل رضوان 30 دی, 1401 در 3:59 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما، اگر نور مورد نیاز آنها فراهم باشد بله مناسب است.

  3. شایان 10 بهمن, 1401 در 11:17 ب.ظ - پاسخ

    سلام ممنون از اطلاعات مفید شما

    • باغ گل رضوان 11 بهمن, 1401 در 3:19 ب.ظ - پاسخ

      سلام ممنون از نظر شما کاربر عزیز، میتوانید دیگر مقالات سایت نیز مطالعه کنید.

  4. شهرام 26 بهمن, 1401 در 11:27 ب.ظ - پاسخ

    گیاه شفلرا به آب زیادی احتیاج داره؟

  5. عرفان 17 اسفند, 1401 در 10:16 ب.ظ - پاسخ

    سلام گیاه برگ انجیری برای محل کار مناسبه؟

  6. Azita 22 اسفند, 1401 در 10:46 ب.ظ - پاسخ

    سلام ممنونم از پیشنهادات جذابتون من عاسق گلم و تعدادی از این گیاهانو برای محل کارم تهیه کردم تا در حین کار بهم انگیزه بدن 😍

    • باغ گل رضوان 23 اسفند, 1401 در 8:08 ب.ظ - پاسخ

      سلام و عرض ادب خدمت شما، تشکر از نظر شما خوشحالیم که راضی بودید.

  7. پناه 16 فروردین, 1402 در 9:35 ب.ظ - پاسخ

    سلام و عرض ادب،
    من برای محل کارم گیاه شمشیری تهیه کردم اما بعد از مدتی خراب شد برگ هاش زرد شدند و ریشه پوسیده شد میتونید راهنماییم کنید چرا این مشکل پیش اومد میترسم دوباره بگیرم اینجوری بشه!!

    • باغ گل رضوان 17 فروردین, 1402 در 4:13 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما این مشکل به دلیل آبیاری زیاد اتفاق افتاده است با مطالعه مقاله نحوه نگهداری گیاه سانسوریا میتوانید به درستی از این گیاه نگهداری کنید.

  8. امیر اسدی 5 خرداد, 1402 در 0:16 ق.ظ - پاسخ

    ممنون از مقاله مفیدتون با توجه به این مطلب گل های زیبارو برای محل کارم گرفتم و با دیدنشون انگیزه میگیرم

    • باغ گل رضوان 7 خرداد, 1402 در 11:02 ب.ظ - پاسخ

      سلام ممنون از توجه شما به مقالات کاربر گرامی. خوشحالیم که رضایت داشتید.

  9. آرزو 15 خرداد, 1402 در 10:12 ب.ظ - پاسخ

    به نظرم کاکتوس های کوچک برای‌ رو میز کار مناسب هستند یا سانسوریا مینیاتوری

    • باغ گل رضوان 3 تیر, 1402 در 6:39 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما کاربر عزیز.
      باید بسته به شرایط و دیزاین میز خود از کاکتوس یا سانسوریا استفاده کنید.