آخرین بروز رسانی: 22ام اسفند, 1402

نحوه نگهداری از درختچه توری

درختچه توری درختچه ای است که می تواند باغ ها […]

درختچه توری درختچه ای است که می تواند باغ ها و حیاط های شما جلوه زیبایی ببخشد در روز های گرم تابستان گل های زیبا و رنگارنگ روی این درختچه پدید می‌آید که می تواند زینت بخش حیاط و باغچه های شما باشد. این درختچه زیبا به آب فراوان و آبیاری روزانه احتیاج دارد. همچنین می توانید برای زیبا تر شدن دکور منزل خود از درختچه های فضای باز استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه نگهداری از درختچه توری آشنا شوید.

نگهداری از درختچه توری

نگهداری از درختچه توری

دو نکته مهم در مورد نگه داری این درختچه است:

اول: بعد از اتمام گل دهی این درخچه در پایان مرداد ماه روی بوته های آن دانه های گردی به وجود می‌آید که میوه و گل آذین این درختچه زیبا است. برای این که درختچه توری شما پر پشت تر شود بهتر است که حتما گل آذین ها هرس شود و با یک قیچی تیز و تمیز حذف شوند . شما می توانید با خرید گیاهان فصلی به خصوص درختچه توری، زیبایی وصف ناپذیری را مهمان خانه های خود کنید.

درتچه توری را چگونه نگهداری کنیم؟

دوم: این درختچه علاوه بر هرس تابستانه و حذف خوشه های میوه احتیاج به هرس زمستانه هم دارد. زمان هرس زمستانه بعد از این که این گیاه به خواب زمستانه رفت و یک پاییز رنگارنگ و الوان رو برای شما به نمایش گذاشت است. بعد از ریزش برگ ها می توانید هرس سیاه یا هرس زمستان این بوته رو انجام بدین تا در فصل رشد بعدی یعنی بهار یک درختچه پرپشت و قوی داشته باشید.

نیاز نوری درختچه توری

برای رشد درختچه توری، نور کامل و مستقیم الزامی است و دمای مناسب بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتیگراد قرار دارد. کمبود نور باعث رنگ پریدگی برگ ها، ریزش غنچه ها، کاهش گل دهی و شیوع بیماری های قارچی می‌شود.

امیدواریم از مطالعه این مقاله با نحوه نگهداری از درختچه توری آشنا شده باشید. در پایان به شما توصیه می کنیم مقاله نحوه نگهداری از گل کاغذی را مطالعه کنید.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

4 دیدگاه

  1. شعبانی 29 دی, 1401 در 3:59 ب.ظ - پاسخ

    سلام این درختچه همیشه گل دارد؟

    • باغ گل رضوان 30 دی, 1401 در 4:00 ب.ظ - پاسخ

      سلام خیر در فصل زمستان خزان می کند.

  2. شروین 24 بهمن, 1401 در 9:08 ب.ظ - پاسخ

    خیلی گیاه زیباییه موجود دارید؟

    • باغ گل رضوان 29 خرداد, 1402 در 4:03 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما کاربر عزیز.
      خیلی این گیاه فعلا در مجموعه موجود نمی باشد. اما شما می توانید از سایر گیاهان فضای باز دیدن کنید.