پروشاپ رویال
آخرین بروز رسانی: 24ام اسفند, 1402

گل و گیاه آپارتمانی مفید و مناسب اتاق پذیرایی

شما تا چه میزان علاقه‌ مند به نگهداری و پرورش […]

شما تا چه میزان علاقه‌ مند به نگهداری و پرورش گل آپارتمانی در منزل خود هستید؟ شاید پاسخ اکثر افراد به این سؤال صرف‌ نظر از میزان علاقه، درنظر گرفتن سایر جنبه‌ های مربوط به گل و گیاه همانند شرایط دمایی، مکان مورد نظر، میزان تابش نور خورشید و… بوده باشد. اما بسیارند افرادی که به دلیل محدودیت‌ های محیط زندگی خود همانند فضای آپارتمانی حاضر به نگهداری گیاهان نیستند، اگر چه افراد بی‌ شماری نیز در همین فضا های کوچک اقدام به نگهداری و یا حتی پرورش انواع گیاهان داشته‌اند. در هر صورت اگر شما نیز جزء دسته‌ ی علاقه‌ مندان به پرورش و نگهداری گل و گیاه بوده و همچنین محیط زندگی‌ تان از نوع آپارتمانی است بهتر است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همان گونه که می ‌دانیم با خرید گیاه آپارتمانی و نگهداری آن در منزل علاوه بر ایجاد حس نشاط و زیبایی در محیط پیرامون آن، می ‌توان از سایر مزایای آنها از جمله پاکسازی و تصفیه هوای خانه و همچنین کاهش گروهی از بیماری‌ ها به طور قابل‌ توجهی بهره برد. اگر چه تاکید ما همچنان بر این نکته است که همه‌ ی گیاهان برای نگهداری در محیط‌ های آپارتمانی مناسب نبوده و تنها گروهی از آنها مناسب برای این اماکن و فضا‌ ها هستند به این ترتیب همواره می‌ توان با مطالعه و افزایش سطح دانش خود در رابطه با انواع گل و گیاه مخصوص منازل آپارتمانی و نحوه‌ ی صحیح نگهداری از آنها به‌ راحتی قادر به نگهداری و درنتیجه بهره بردن از مزایای بی‌ شمار گیاهان باشیم.

بعد از کسب آگاهی از شرایط نگهداری گیاهان بهتر است شرایط دمایی هر قسمت از خانه نیز مد نظر قرار گیرد به‌ طوری که با توجه به اینکه هر بخش از خانه دارای شرایط و مشخصه‌ های متفاوتی است انتخاب بهترین گزینه از نوع گل و گیاه برای قسمت‌ های مختلف خانه اعم از اتاق پذیرایی، اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی و حمام متفاوت از نقاط دیگر است. در مقاله شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی درباره نحوه نگهداری از این گیاهان زیبا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

انواع گل و گیاه آپارتمانی مفید و مناسب اتاق پذیرایی

همان گونه که می‌ دانیم یکی از بخش‌های شلوغ در هر خانه‌ای که دارای لوازم بسیاری است بخش مربوط به پذیرایی آن خانه است هرچند که با وجود این شلوغی‌ها می ‌توان به‌ راحتی با قرار دادن حتی یک گلدان و یا یک گیاه زیبا در قسمت مربوط به دیوار و یا هر فضای خالی دیگر در آن محل اقدام به زیباسازی این بخش خانه نماییم.

گروهی از گیاهان مناسب اتاق پذیرایی عبارت‌اند از:

۱- گیاه فیکوس: شرایط دمایی تقریباً پایین و همچنین نیاز به نور غیرمستقیم، گیاه فیکوس را به یکی از گیاهان نسبتاً آسان و راحت در موارد نگهداری خانگی تبدیل نموده است.

گیاه فیکوس

۲- گیاه آلوورا: شایان ذکر است که گیاه آلوورا با از بین بردن انواع سموم در هوا باعث کاهش تأثیر انواع مواد شیمیایی آسیب‌رسان در محیط خانه می‌ گردد.

۳-  گیاه اریکاپالم: ایجاد رطوبت و کاهش انواع آلودگی‌های محیط از خواص بارز این گیاه بوده که در کنار زیبایی چشم‌نواز آن، این گیاه را به یکی از موارد مناسب و خاص منازل تبدیل نموده است.

۴- گیاه بنسای: اگر به دنبال زیبایی و همچنین ایجاد جلوه‌های بی‌نظیر در منزل خود هستید بهتر است اقدام به خرید بنسای نمایید. یک بونسای می تواند یک جزء جذاب برای یک اتاق پذیرایی باشد. اگر بونسای شما بزرگ باشد، می توانید آن را کنار مبل یا نزدیک پنجره قرار دهید. اما اگر از بونسای های کوچک استفاده می کنید، می توانید آن را روی قفسه، میز عسلی یا در فضای قابل رویت قرار دهید.

۵- گیاه پاپیتال یا عشقه: از مشخصه‌های بارز این گیاه می‌ توان به خاصیت تصفیه نمودن بارز هوا اشاره داشت تا جایی که ناسا آن را از جمله گیاهان برتر رفع آلودگی برشمرده است. وجود این مشخصه در این نوع گیاه سبب گردیده تا اکثر افراد مستعد و همچنین مبتلا به انواع مختلف آلرژی به نگهداری از آنها روی آورند. نکته دیگر اینکه برگ‌های قلبی شکل این گیاه با چسبیدن به یک تکیه‌ گاه به‌صورت عمودی قادر به رشد می ‌باشد.

۶- بامبو: یکی از خواص جالب انواع مختلف گیاه بامبو، عدم نیاز آنها به خاک بوده، بنابراین در آب تازه و همچنین حضور نور کافی قادر به رشد هستند. نکته جالب اینکه مشخصه‌های ویژه بامبو در رابطه با پاک‌سازی محیط، این گیاه را به یک گیاه مفید برای افراد مبتلا به آسم تبدیل نموده است.

۷- زنبق: گیاه زنبق به دلیل خاصیت جذب بالای خود در خصوص ترکیبات سمی موجود در محیط به‌عنوان جاروبرقی هوا نیز شناخته می‌ گردد. همچنین از دیگر خواص آن می ‌توان به عدم نیاز به نور بالا اشاره داشت. از دیگر خصوصیات این گیاه می‌ توان به مرطوب بودن دائمی محل نگهداری آن اشاره داشت.

۸- گیاه سرخس: اگر به دنبال یکی دیگر از گیاهان پاک‌کننده‌ی هوا هستید ما به شما گیاه سرخس را پیشنهاد می ‌دهیم اما نکته حائز اهمیت در نگهداری این گیاه که باید به آن واقف بود؛ وجود آب و همچنین مرطوب بودن دائم محل نگهداری آن است. جالب اینکه گیاه سرخس نقش بسزایی در نابودسازی فرمالدئید که یک ترکیب سمی است دارد.

۹- بنجامین: گیاه بنجامین علاوه بر زیبایی خاص خود نقش مهمی در از بین بردن مواد مضر مانند: چسب و همچنین مواد شستشو دهنده‌ی فرش‌ها ازقبیل؛ فنول، تری‌کلرو‌اتیلن و همچنین بنزول دارد.

گیاه بنجامین

 

۱۰- درخت پول: وجود این گیاه در منزل بخصوص در بخش پذیرایی زیبایی خاصی به محیط می ‌بخشد. شاید همین مورد یکی از عللی است که این گیاه را جزء یکی از گل‌های رایج مورداستفاده در محیط منازل نموده است.

۱۱- پوتوس طلایی: این گیاه که جزء دسته‌ی گیاهان شیپوری طبقه‌بندی می ‌گردد با خاصیت پاک‌سازی و تصفیه‌ی هوای منزل به‌عنوان یکی از گیاهان مناسب برای محیط‌های منزل محسوب می ‌شود. گیاه سانسوریا هم یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا است.

۱۲- گیاه نخل مرداب: نخل مرداب دارای برگ‌های سبز دائمی بوده که با توجه به ویژگی‌های خاص خود از قبیل نیاز به میزان کم نور و رطوبت، می ‌توان آن را یکی از گیاهان منحصر به‌ فرد و از موارد مناسب برای استفاده در محیط منازل برشمرد.

۱۳- دراکانا مارجیناتا: مقاومت و استحکام بسیار بالای این نوع گیاه سبب شده است که کمتر درگیر پدیده‌ ی سرما‌ زدگی گردد. همچنین این گیاه دائم سبز، توانایی رشد تا ارتفاع و بلندی ۱۵ پا و همچنین در عرض ۸ پا را دارا است. از دیگر مشخصه‌ های دراکانا مارجیناتا رشد نمودن در اماکن بسته می ‌باشد. اسامی دیگر این گیاه عبارت است از؛ درخت اژده های ماداگاسکار و دراکانای نوک قرمز.

همان‌ طور که گفتیم تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد از موارد مناسب جهت استفاده در محیط منازل و به خصوص فضای پذیرایی هستند. اگر شما نیز درصدد ایجاد حس نشاط و سر زندگی در محیط خانه هستید با بهره‌ گیری از این راهکار ساده و در عین حال کاربردی می‌ توانید شروع به پرورش و نگهداری این گیاهان نمایید.

امیدورایم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تغذیه و کود دادن به گیاهان خانگی را مطالعه کنید تا بدانید چه زمانی مناسب برای تغذیه گیاهان است.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

8 دیدگاه

  1. مروارید 28 دی, 1401 در 4:53 ب.ظ - پاسخ

    سلام ممنون از راهنمایی مفید شما در انتخاب این گیاهان

    • باغ گل رضوان 29 دی, 1401 در 12:04 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما، امیدواریم با مطالعه مقالات بهترین انتخاب را داشته باشید میتوانید از دیگر مقالات سایت نیز دیدن کنید.

  2. رها 28 بهمن, 1401 در 9:13 ب.ظ - پاسخ

    سلام خسته نباشید این گیاهان چجوری باید تهیه کنیم؟

    • باغ گل رضوان 29 بهمن, 1401 در 3:10 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما دوست عزیز، میتوانید از سایت فروشگاه اینترنتی باغ گل رضوان از قسمت گیاهان آپارتمانی ، گیاه مورد علاقه خود را تهیه کنید.

  3. آرتام 20 اسفند, 1401 در 10:13 ب.ظ - پاسخ

    سلام گیاه سانسوریا هم برای پذیرایی مناسبه؟

    • باغ گل رضوان 21 اسفند, 1401 در 7:46 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما کاربر عزیز، بله گیاه سانسوریا برای اتاق پذیرایی مناسب است.

  4. مووحدی 15 خرداد, 1402 در 10:14 ب.ظ - پاسخ

    بنجامین یکی از زیباترین گل‌های اپارتمانیه

    • باغ گل رضوان 29 خرداد, 1402 در 4:14 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما کاربر عزیز.
      بله گیاه فیکوس بنجامین جز زیبا ترین گل های آپارتمانی است.

عنوان

رفتن به بالا