آخرین بروز رسانی: 16ام اسفند, 1402

نحوه نگهداری از گیاه عبایی

در این مقاله قصد داریم تا مطالب مفیدی را در […]

در این مقاله قصد داریم تا مطالب مفیدی را در مورد گیاه عبایی با شما به اشتراک بگذاریم. گیاه عبایی اولین گیاهی است که به کاخ ناصرالدین شاه راه پیدا کرد. ناصرالدین شاه در سفر های خود به اروپا متوجه کاخ های اروپایی شد که در آن ها گیاهان آپارتمانی چیده شده بعد از بازگشت از اروپا او نیز دوست داشت که کاخش پر از گل و گیاه باشد. بدین ترتیب عبایی اولین گیاهی شد که به کاخ ناصر الدین شاه راه پیدا کرد. مقاوم بودن این گیاه یکی از دلایل پر طرفداری آن است اما نباید با بی توجهی باعث از بین رفتن آن شد و باید نکاتی را در رابطه با نگهداری این گیاه رعایت کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه نگهداری از گیاه عبایی آشنا شوید.

 

 

نیاز نوری گیاه عبایی چگونه است

در نحوه نگهداری از گیاه عبایی باید به نور نور مورد نیاز این گیاه توجه کنید. این گیاه را باید از نور مستقیم آفتاب خصوصا آفتاب شدید دور کرد و در محل های سایه یا در گوشه حیاط ها که آفتاب کمتری می تابد قرار داد. عبایی یکی از گیاهان مقاوم به کم نوری است و می توانید اگر در منزل نور مناسبی ندارید از این گیاه استفاده کنید.

نیاز آبی گیاه برگ عبایی چگونه است

از نظر نیاز آبی، به آب متوسطی نیاز دارد و آبیاری زیاد باعث از بین رفتن گیاه و خرابی آن می شود پس اجازه دهید در فواصل آبیاری خاک گیاه کامل خشک شود و بعد آبیاری را تکرار کنید. میتوانید برای تأمین رطوبت این گیاه هر از چند گاهی بر روی برگ های آن آب اسپری کنید و یا یک دستمال به آرامی برگ های آن را تمیز کنید. گیاه عبایی یکی از گل مناسب هدیه دادن است و شما میتوانید با تهیه این گیاه از سایت فروشگاه اینترنتی باغ گل رضوان این گیاه را به عزیزانتان هدیه کنید.

نگهداری از گیاه عبایی

تکثیر و تعویض گلدان

برگ های سبز و زیبا این گیاه جلوی زیبایی به منزل شما می بخشد اما باید مراقب باشید در فصل سرد سال این گیاه را در گلخانه نگهداری کنید یا در منزل خود به محلی ببرید که از سرمای زمستان در امان باشد. با شروع فصل بهار می توانید خاک گیاه را عوض کنید و جوانه هایی که از سطح خاک رشد کرده را جدا کنید و تقسیم بوته انجام دهید و گلدان جدیدی را پرورش دهید. شما می توانید با خرید گیاه عبایی، جلوه‌ای زیبا به منزل خود بدهید.

کوددهی گیاه عبایی

برای رشد بهتر این گیاه و تغذیه آن می توانید در فصول گرم سال به مدت هر دو هفته از کود مایع برای آن استفاده کنید. بهتر است برای جلوگیری از سوختن گیاه بعد از کوددهی، گیاه را آبیاری کنید. این گیاه در فصول سرد نیاز به کود ندارد. باغ گل رضوان به شما پیشنهاد میکند برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی کدام است را مطالعه کنید.

گیاه عبایی

هرس گیاه عبایی

هرس کردن گیاه عبایی باعث می شود در آینده ساقه و برگ گیاه ضخیم تر و پر تر رشد کند. این کار را می توانید در فصل بهار انجام دهید و بعد از آن گیاه را کودیاری کنید. همچنین برگ هایی که دچار آفت و لکه های قهوه ای شده اند را باید جدا کنید.

دمای مناسب برای گیاه برگ عبایی

برگ عبایی به دمای معتدل رو به سرد علاقه دارد، بهترین دمای نگهداری برای آن در محیط خانه 10 تا 20 درجه سانتیگراد است. این گیاه در مقابل سرما بسیار مقاوم است، اما در دمای 7 درجه سانتیگراد یا پایین‌تر، ممکن است آسیب ببیند. همچنین دمای بیشتر از 30 درجه سانتیگراد نیز برای آن مضر است. بنابراین، بهتر است برگ عبایی را در دمای مناسب نگه داری کنید تا سلامتی آن حفظ شود.

آفات گیاه برگ عبایی

گل برگ عبایی ممکن است با مشکلاتی مانند لکه‌ های سیاه و قهوه‌ای روی برگ‌ ها روبرو شود. این لکه‌ ها رشد خود را تا زمان ریزش برگ ادامه خواهند داد، بنابراین باید تمام برگ‌ های دارای لکه را از گیاه جدا کرده و از قارچ کش برای حفاظت از گیاه استفاده کنید. گل برگ عبایی ممکن است تحت حمله شپشک آردی، شپشک معمولی و تخم عنکبوت قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید از قرار دادن این گیاه در مسیر های رفت و آمد خودداری کنید چرا که برخورد افراد با این گیاه باعث می شود که گیاه آسیب ببیند و برگ‌های آن پاره شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با نحوه نگهداری از گیاه عبایی آشنا شده باشید در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه نگهداری از گیاه آنتوریم را مطالعه کنید تا با نحوه نگهداری از این گیاه زیبا نیز آشنا شوید.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

16 دیدگاه

  1. مرضیه 22 اسفند, 1400 در 11:05 ق.ظ - پاسخ

    سلام شما داخل مجموعه گیاه عبایی دارید ؟

    • باغ گل رضوان 22 اسفند, 1400 در 11:07 ق.ظ - پاسخ

      با سلام بله موجود میاشد در خدمت هستیم هر فروش حضوری هم فروش اینترنتی

  2. بیتا 1 بهمن, 1401 در 8:32 ب.ظ - پاسخ

    سلام این گیاه را میتوان در حیاط نگهداری کرد؟

    • باغ گل رضوان 1 بهمن, 1401 در 10:53 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما بله اما باید قسمت سایه و یا نیمه آفتاب حیاط قرار داد.

  3. پریسا 6 بهمن, 1401 در 5:58 ب.ظ - پاسخ

    سلام خسته نباشید گیاه عبایی طاقت سرما زمستان را دارد؟

    • باغ گل رضوان 8 بهمن, 1401 در 12:05 ب.ظ - پاسخ

      سلام خیر این گیاه طاقت سرما را ندارد بهتر است آن را در زمستان به محل گرم انتقال دهید.

  4. کمند 18 بهمن, 1401 در 11:32 ب.ظ - پاسخ

    به نور زیاد حساسه؟

    • باغ گل رضوان 19 بهمن, 1401 در 6:10 ب.ظ - پاسخ

      سلام و عرض ادب بله این گیاه به نور کمی احتیاح دارد و بهتر است در سایه قرار بگیرد.

  5. علی 3 فروردین, 1402 در 9:19 ب.ظ - پاسخ

    گلدان پلاستیکی برای کاشت این گیاه مناسبه

    • باغ گل رضوان 4 فروردین, 1402 در 4:08 ب.ظ - پاسخ

      سلام بله میتوانید از گلدان پلاستیکی برای کاشت این گیاه استفاده کنید.

  6. حیدری 7 اردیبهشت, 1402 در 8:34 ب.ظ - پاسخ

    سلام خسته نباشید این گیاهو پارسال ازتون گرفتم باز هم میخوام موجود دارید؟

    • باغ گل رضوان 8 اردیبهشت, 1402 در 7:41 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شماا بله موجود است میتوانید با کلیک بر روی گیاه عبایی آن را تهیه کنید.

  7. فاطمه 24 اردیبهشت, 1402 در 12:59 ب.ظ - پاسخ

    سلام درباره افت هایی که این گیاه رو تهدید می کنه صحبت نکردید. میشه توضیح بدید

    • باغ گل رضوان 24 اردیبهشت, 1402 در 1:44 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما . در این باره صحبت خواهیم کرد. منتظر باشید.

  8. سهیل 6 خرداد, 1402 در 11:00 ب.ظ - پاسخ

    سلام این گیاه قابل تکثیره؟

    • باغ گل رضوان 7 خرداد, 1402 در 10:23 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما بله میتوانید با تقسیم بوته این گیاه را تکثیر کنید.