آخرین بروز رسانی: 19ام اسفند, 1402

نحوه نگهداری از گیاه برگ انجیری

گیاه دکوراتیو و زیبای برگ انجیری مناسب دکوراسیون منازل و […]

گیاه دکوراتیو و زیبای برگ انجیری مناسب دکوراسیون منازل و حتی محل های کار است. گیاهی مقاوم که با ظاهر زیبا که جلوه‌ی خاصی را به محل زندگی ما میدهد.این گیاه برگ پهن تولید اکسیژن فوق العاده بالایی دارد و از گیاهان تصفیه کننده هوا می باشد. زادگاه اصلی این گیاه جنگل های گرمسیری و مناطق حاره ای است. جالب است که بدانید برش هایی که داخل برگ ها است به این دلیل است که در زادگاه این گیاه مناطق بارانی وجود دارد باران هایی که سبب سیل می شود و اگر این برش ها روی برگ ها نبود این باران ها و تجمع آب روی برگ ها باعث پاره شدن برگ می شد این حالت در خلقت زیبایش کمک می کند که آب و باد از لابه لای برگ ها حرکت کند و گیاه سالم بماند علاوه بر اون ظاهری فوق العاده جذاب و  زیبا به گیاه ما بدهد. در ادامه با نحوه نگهداری از گیاه برگ انجیری آشنا خواهید شد.

نیاز نوری گیاه برگ انجیری چگونه است

گیاه برگ انجیری، زیبا احتیاج به نور متوسط دارد. در محل های تاریک سایز برگ ها کوچک می شود و کم کم رنگ برگ ها سبز خیلی پر رنگی به خود می گیرد. اما اگر این گیاه را در محلی با نور مناسب قرار بدهید ظاهر برگ ها شادابی بیشتر و سبزی خواهد داشت. تابش مستقیم نور خورشید به این گیاه باعث می شود که برگ های آن قهوه ای شوند.

نگهداری از گیاه برگ انجیری

نحوه آبیاری گیاه برگ انجیری چگونه است

شما می توانید با خرید گیاه برگ انجیری زیبایی وصف نشدنی به منازل خود دهید. این گیاه زیبا نیاز به آبیاری متوسط دارد در فواصل بین دو آبیاری اجازه دهید عمق خاک به اندازه 2 بند انگشت خشک شود در عمق 2 تا 3 سانتی متری رطوبت را احساس کردید می توانید آبیاری را دوباره انجام دهید. یک نکته مهم در مورد خلقت برگ انجیری وجود دارد روی ساقه های این گیاه زیبا ریشه های هوایی وجود داره این ریشه ها رطوبت را می گیرند و کمک می کنند گیاه شاداب تر و سر حال تر باشد. برای این که شادابی گیاهتان حفظ شود بهتر است از یک قیم خزه پیش استفاده کنید و این خزه ها رو همیشه مرطوب نگهدارید تا ریشه های هوایی بتواند آب و رطوبت مناسب را از این خزه ها تامین کنند.

تکثیر گیاه برگ انجیری چگونه است

همین ریشه های هوایی گزینه خوبی برای تکثیر این گیاه هستند. کافی است ساقه هایی که در آن ریشه های هوایی وجود دارد به طول 15 تا 20 سانتی متر قیچی کنید یا داخل آب و یا داخل خاک کوکوپیت و پرلیت آن ها را ریشه دار کنید و به زودی یک گیاه جدید و شاداب خواهید داشت.

تمیز کردن برگ های گیاه برگ انجیری

برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک بر روی برگ های این گیاه میتوانید هر ماه با استفاده از یک دستمال مرطوب شده به آرامی این کار را انجام دهید توصیه میکنیم اینکار را با مواد شیمیایی انجام ندهید.

تعویض گلدان گیاه برگ انجیری

پس از گذشت یک تا دو سال از نگهداری گیاه برگ انجیری و با مشاهده علائمی همچون زردی و پژمردگی برگ ها و بیرون بودن ریشه گیاه از ته گلدان بهتر است گلدان قدیمی را با یک گلدان جدید تعویض کنید.

گیاه برگ انجیری

خاک مناسب گیاه برگ انجیری چیست

برای کاشت این گیاه میتوانید از خاک های سبک و کمپوست استفاده کنید. در مورد خاک گیاه برگ انجیری باید توجه داشته باشید که اگر از خاک ضعیف استفاده کنید برگ های آن کوچک شده و شکاف های آن از بین میرود و در نهایت ریزش برگ را در بر دارد.

دمای مناسب نگهداری گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری از گیاهان آپارتمانی گرما دوست است اما به تغییرات دمایی نیز حساس نیست. دمای مناسب نگهداری این گیاه 18 الی 27 درجه سانتی گراد است. همانطور که گفتیم این گیاه محیط های گرم را دوست دارد اما به هیچ وقت نباید در کنار وسایل گرمایشی قرار بگیرد زیرا باعث خرابی و قهوه ای شدن برگ های گیاه می شود.

کوددهی گیاه برگ انجیری

برای اینکه گیاه برگ انجیری شما رشد بهتری داشته باشد میتوانید از کود تقویتی گیاهان آپارتمانی مانند کود NPK استفاده کنید. باید از کود 10-10-10برای گیاه برگ انجیری استفاده کنید. برای گیاه برگ انجیری، بهترین زمان کوددهی در فصل بهار و تابستان است، زیرا در این دوره‌ها گیاه در حال رشد است. بهتر است هر ماه یکبار کوددهی را انجام دهید و از کوددهی در فصل زمستان خودداری کنید، زیرا در این فصل گیاه در حال استراحت است.

چرا برگ‌ های برگ انجیری زرد می‌شود؟

دلیل اصلی زرد شدن برگ‌ های برگ انجیری، عموماً آبیاری غلط است. آبیاری بیش از حد می‌تواند باعث شود برگ‌ ها زرد شوند. همچنین، ترکیب آبیاری بیش از حد و نور کم نیز می‌تواند این مشکل را تسریع کند. همچنین، خشک شدن خاک بیش از حد و آبیاری ناگهانی ممکن است به گیاه استرس وارد کند و باعث زرد شدن برگ‌ها شود.

امیدوارم با مطالعه این مقاله در مورد نحوه نگهداری از گیاه برگ انجیری اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. شما می توانید بعد از مطالعه این مقاله، مقاله نحوه نگهداری از گیاه کاج مطبق را نیز مطالعه کنید. همچنین می توانید برای خرید گل آپارتمانی آنلاین به سایت فروشگاه اینترنتی باغ گل رضوان مراجعه کنید.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

18 دیدگاه

  1. طیبه 30 دی, 1401 در 11:15 ب.ظ - پاسخ

    سلام ممنون از اطلاعات کامل در زمینه گیاهان

    • باغ گل رضوان 30 دی, 1401 در 11:58 ب.ظ - پاسخ

      سلام ممنون از توجه شما امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

  2. حمیدرضا 10 بهمن, 1401 در 11:39 ب.ظ - پاسخ

    سلام خسته نباشید برای کاشت این گیاه چه خاکی مناسب است؟

    • باغ گل رضوان 11 بهمن, 1401 در 3:23 ب.ظ - پاسخ

      سلام و عرض ادب خدمت شما، خاک ها سبک و کمپوست برای کاشت این گیاه مناسب می باشند.

  3. بهنوش 20 بهمن, 1401 در 8:09 ب.ظ - پاسخ

    تمیز کردن به برگ های گیاه آسیب نمیزند؟

    • باغ گل رضوان 23 بهمن, 1401 در 7:15 ب.ظ - پاسخ

      سلام اگر از مواد شیمیایی برای اینکار استفاده نشود خیر آسیب نمیزند.

  4. سمانه 16 اسفند, 1401 در 9:35 ب.ظ - پاسخ

    سلام این گیاه و موجود دارید؟

    • باغ گل رضوان 17 اسفند, 1401 در 8:02 ب.ظ - پاسخ

      سلام بله موجود است میتوانید با کلیک بر روی گیاه برگ انجیری آن را تهیه کنید.

  5. بیتا 24 اسفند, 1401 در 10:30 ب.ظ - پاسخ

    برای کاشت این گیاه باید از خاک سبک استفاده کرد؟

    • باغ گل رضوان 25 اسفند, 1401 در 6:33 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما بله این گیاه باید با خاک سبک کاشته شود.

  6. حنا 19 فروردین, 1402 در 9:12 ب.ظ - پاسخ

    خسته نباشید کود مناسب این گیاه باید از کجا بخریم؟

    • باغ گل رضوان 20 فروردین, 1402 در 4:58 ب.ظ - پاسخ

      سلام و عرض ادب خدمت شما میتوانید با کلیک بر روی کود تقویتی گیاهان ، کود مناسب را تهیه کنید.

  7. مشیری 3 اردیبهشت, 1402 در 10:15 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقت بخیر گیاه برگ انجیری برگ پهن مانند تصویر دارید؟

    • باغ گل رضوان 4 اردیبهشت, 1402 در 7:39 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما، بله میتوانید با کلیک با گیاه برگ انجیری این گیاه را تهیه کنید.

  8. نازنین 26 اردیبهشت, 1402 در 2:17 ب.ظ - پاسخ

    سلام. گیاه انجیری رو میشه تو آپارتمان نگهداری کرد

    • باغ گل رضوان 28 اردیبهشت, 1402 در 3:30 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما کاربر عزیز. بله گیاه انجیری جز گلهای آپارتمانی محسوب می شود. می توانید این گیاه را در آپارتمان نگهداری کنید.

  9. باران 8 خرداد, 1402 در 11:35 ب.ظ - پاسخ

    کود سه بیست برای این گل خوبه

    • باغ گل رضوان 10 خرداد, 1402 در 12:00 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما بهتراست برای این گیاه از کود 10-10-10 استفاده کنید.