آخرین بروز رسانی: 17ام اسفند, 1402

نحوه نگهداری از گیاه ختمی ژاپنی

ختمی ژاپنی تابستان گل های زیبا و الوانی می دهد […]

ختمی ژاپنی تابستان گل های زیبا و الوانی می دهد که از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار است. این درخچه زیبا بهتر است که در بهار و تابستان در هوای آزاد یا اگر در منزل بالکن دارید آن را در بالکن یا پشت پنجره نورگیر نگهداری کنید.

نحوه نگهداری گیاه ختمی ژاپنی

نگهداری گیاه ختمی ژاپنی چگونه است

این درخچه نیاز به نور زیادی داره ولی این نور باید برایش فیلتر شده باشد و تحمل نور مستقیم خورشید را ندارد. این درخچه زیبا آب دوست است و هرگز نباید تشنه بماند. این نکته را به یاد داشته باشید که برای آبیاری سطح خاک باید خشک شود و بعد مجدد آبیاری شود. شما می توانید با خرید ختمی ژاپنی، زیبایی را مهمان خانه های خودتان کنید. برای اینکه که گل دهی این گیاه به صورت مداوم و مستمر باشد بهتر است که از کود های شیمیایی مناسب گل دهی در طول فصل رشد یعنی بهار و تابستان استفاده کنید.

گیاه ختمی ژاپنی

اواسط فصل پاییز که هوا رو به سرد شدن می رود باید این درخچه زیبا را از گزند زمستان و سرما حفاظت کنید و به مکانی گرم منتقل کنید تا دچار سرمازدگی نشود. در سال آینده در طی فصل رشد نگهداری را همین طوری که خواندید تکرار کنید و به مرور زمان می بینید که این درخچه ارتفاع می گیرد. ارتفاع این درخچه معمولا بین 1/5 تا 1/7 سانتی متر خواهد رسید و گل های جذاب و دیدنی می دهد. در فصل تابستان شما می توانید با خرید گیاهان فصلی نیز از گل ها و گیاهان این فصل لذت ببرید.

آفت های گیاه ختمی ژاپنی

در ادامه به توضیح درباره انواع آفات گیاه ختمی ژاپنی خواهیم پرداخت. توجه به این موضوع به شما کمک می کنید در صورت ابتلا گیاه به آفت به سرعت آن را شناسایی کنید و به توانید گیاه خود را درمان کنید.

شپشک آرد آلود

آفت شپشک آرد آلود، باعث ایجاد زخم‌های پنبه‌ای و سفید رنگ در سطح برگ و ناحیه اتصال برگ به ساقه می‌شود. برای درمان این آفت، در ابتدا با استفاده از الکل هفتاد درصد و یک تکه پنبه، شپشک‌ها را از سطح گیاه بردارید و برگ را شستشو دهید. سپس با استفاده از سموم حشره کشی سیستمیک مانند کنفیدور، برگ‌ ها را اسپری کنید. برای انجام سم پاشی، بهتر است در فضای باز و با استفاده از دستکش و ماسک اقدام کنید.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما می توانید مقاله نحوه نگهداری از گل کاغذی را مطالعه کنید تا مطالب مفیدی در مورد این گیاه زیبا کسب کنید.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

8 دیدگاه

  1. افشین 30 دی, 1401 در 11:19 ب.ظ - پاسخ

    سلام این گل در زمستان خزان میکند؟

    • باغ گل رضوان 1 بهمن, 1401 در 0:00 ق.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما، بله این گل در زمستان خزان می کند.

  2. صحرایی 8 فروردین, 1402 در 8:16 ب.ظ - پاسخ

    عرض سلام و خسته نباشید
    این گل زیبا رو میشه زیر آفتاب نگهداری کرد؟

    • باغ گل رضوان 9 فروردین, 1402 در 4:07 ب.ظ - پاسخ

      سلام خیر این گیاه به نور زیاد اما غیر مستقیم احتیاج دارد تحمل آفتاب مستقیم را ندارد.

  3. حسنا 26 اردیبهشت, 1402 در 1:01 ب.ظ - پاسخ

    سلام. درباره افت سفیدک پودری که این گیاه بهش مبتلا میشه توضیح میدید

    • باغ گل رضوان 28 اردیبهشت, 1402 در 3:19 ب.ظ - پاسخ

      سلام خدمت شما کاربر عزیز. سفیدک پودری یکی از بیماری‌ های قارچی گل ختمی است که باعث ایجاد پوشش سفید رنگی بر روی سطح برگ‌ها می‌شود و در نهایت باعث ریزش برگ‌های آلوده می‌شود.

      • وحید 6 آبان, 1402 در 6:42 ب.ظ - پاسخ

        راه حل موثر برای درمان شپشک این گل چیه

        • باغ گل رضوان 10 آبان, 1402 در 12:20 ب.ظ - پاسخ

          سلام خدمت شما کاربر عزیز.
          همان طور که در مقاله توضیح داده ایم برای از بین بردن آفت شپشک آرد آلود بایستی با استفاده از الکل 70 درصد و پنبه آفات را از روی گیاه بردارید و سپس برگ های گیاه را بشویید. همچنین این نکته را باید گفت که بعد از شست و شوی برگ ها باید به صورت دوره ای گیاه را با استفاده از سم مناسب، سمپاشی کنید.